söndag 29 maj 2011

Jaha...då var det slut på....

En lilja i full blom på trappan


myshelgen. Barnen har åkt hem idag och det känns tomt efter dem. Igår vaknade vi alla fyra rätt så tidigt. Vi åt frukost redan vid 8-tiden och satt sedan och pratade en stund. Mannen gick ut och klippte gräset medans det var uppehåll.Min lillebror, han som är på kortet i förra inlägget ringde och pratade bort en stund. Han ville prata lite med Per också. När vi hade duschat allihopa så for vi iväg i sonens bil till Ulfåsa. Gullebarna var ute efter en liten soffa i konstrotting till deras balkong, den är inte så stor men lagom. Himmel vad utemöbler och annat smått och gott de hade i Ulfåsa. Men köpa någon soffa gick inte, de hörde ihop i set, tyvärr.
Vi letade även efter ett grått parasoll åt min broder, de skulle ha det på bryggan. Vi hittade några stycken i olika prislägen som jag fotade åt honom.
På hemvägen åkte vi över Fornåsa och gick på loppiset där. Gud, vad mycket bröte det fanns och ganska dyrt var det också. Även därifrån kom vi tomhänta.
På hemvägen stannade vi på MCDonalds och åt lite....sedan stannade vi till på Godishuset bredvid, jag har aldrig varit där förut...käre min tid vad godis..... nästan så man blev mätt av att bara se det, men de hade mina favoritgrodor så det köpte jag några stycken.
På eftermiddagen så gick barnen ner till sonens fader och fikade lite och mannen och jag gjorde just ingenting.
Vid kvällstid var det dags att grilla lite, vi gjorde klyftpotatis och bearnaisesås, grillat fläskkött och sallad. Killarna fick grilla ute, det blåste ju halv storm och var kallt.... men grilla skulle vi prompt ändå. Under kvällen så tittade vi på fotbollsmatchen mellan Barca och Manchester United (tror jag det var)...men Barca vann...jag gillar Messi och Barcas lag ledare, han är sååå himla snygg...
mumsade på godis och Lollo läste lite. Idag har vi haft sovmorgon, jag fick kaffe på sängen...älskar när jag får det...
Sedan åt vi frukost och under frukosten så kom brorsdottern och snickar´n och hälsade på. De ville träffa Lollo och Per, vi fikade och hade allmänt trevligt. Vi middagstiden var det dags för gullebarna att åka hemåt huvudstaden igen. Jag ringde min mor och pratade en stund, det var roligt att prata med henne, hon är så snäll och rar och omtänksam mot alla sina barn...6 st. Mannen, jag och svågern åkte sedan till svärmor och hennes man för att fira henne, men de var inte hemma...så var det med det.
Så vi fikade här och åt lite rabarberpaj som jag gjorde.
Jag har klippt och klistrat och cuttlebuggat en liten stund i kväll nu....snart ska vi avsluta kvällen med lite pizza och Mästarnas Mästare....
Ha en fin vecka och var rädda om er......

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att den lilla grodan kom fram välbehållen;)))
    Akta nu så att du inte får en cuttlearmbåge, fniss!!
    Kram Tesa

    SvaraRadera