måndag 16 maj 2011

Tandläkarbesök....


Ett litet kort...


idag. Jag var ju häromdagen på undersökning och fick då reda på att jag hade ett litet hål. Så idag har jag varit på folktandvården och lagat det. Jag var tvungen att ta bedövning för jag är så himla rädd för tandläkaren och hans jäkla borr. Två sprutor tog han och jag höll på att få dåndimpen...men sedan gick det fort som attan. Men nu ikväll, kl är 20,30 och jag är lika bedövad ännu. Har försökt att äta lite men det mesta hamnar utanför...men lite glass tvingade jag i mig samt att mannen hade lagat en jättegod fiskgratäng när jag kom hem. När jag mosade maten och åt på den andra sidan gick det bra.Eller bra....det gick.
Det känns ungefär som när jag hade ansiktsförlamning, då känner man heller inget och varje gång jag tar bedövning så blir jag påmind om det och det var inget som jag vill ha igen. Usch vad otäckt att inte kunna blinka eller tugga som man vill. Men det gick ju över som tur var.Jag var 17 år första gången jag hade det och sen var det dags igen 1992 (tror jag det var).
Anki och jag skulle på konferens i Göteborg minns jag och jag var precis slät i trynet, inte en rynka......
Jag fick stanna hemma från gruppmötet ikväll, kunde ju inte prata, sluddrade som en fyllebult...
I morgon är det KS som gäller. Jag ska ta och göra ett nytt kort till väninnan och se om hon vill ha det i morgon kväll, men vi har styrelsemöte på kvällen först.
Det har regnat lite under dagen, men det behövs ju. Svärfar har varit här och rensat i landen. Jag hoppas att mina rabarber har kommit upp, jag är sugen på en redig rabarberpaj. Mmmm vad gott, med mycket vaniljsås till.....

Nu är det snar mina favoriter på tv;n Trinny och Susannah.
Goodnight wherever you are.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar