fredag 6 maj 2011

Freeeedag och solsken och varmt...

Grillmästar´n själv


En grillpuss


så det är klart att grillen åker fram. Premiär grillning för familjen Johansson hemma, grillpremiär var det ju på påskafton hos Duvans.
Jag hade sådan tur att jag slutade klockan 12 idag och tog 12,20 tåget till grannstaden och mannen hämtade upp mig där. Vi snabbhandlade på Lidl och kom sedan hem innan klockan 14,00. Vilken Lyx!!!
För igår när jag kom hem efter 18,00 var jag så himla trött att jag bara skulle vila lite, men somnade och somnade hela tiden så det var lika bra att gå och lägga sig.
Jag har läst "Den motvillige monarken" på tåget nu den här veckan, jag fick låna den av svärfars flickvän. Jag vet inte vad jag ska säga om den, men den var läsvärd i alla fall....
Mannen grillar för fulla muggar nu, så snart ska vi äta lite. I morgon bär det av till Tranås för att gå på långloppis och lyssna på musikkåren. Och fika förstås inte att förglömma, vädret skulle ju bli fint....
Ha en fin helg och ta vara på dagen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar