söndag 22 maj 2011

Melodikryss, tvätt, bal, grill, tipspromenad och kalas....

Studentföräldrarna. -"det ser ut som du ska arrestera mig" , sa frun-....
Den vackra studenten


har den här underbara helgen bjudit på. Igår på lördagen så vaknade jag som vanligt tidigt och gick upp och började plocka lite. Stryka lite, det var ju så bra torkväder ute så jag tvättade 5 maskiner med tvätt och vek och strök. Sedan marinerade jag lite kött till att grilla på kvällen.
Vid halv fyra tiden kom Ekstams och hämtade oss, så vi skulle komma i tid till balen, eller bal och bal, vi skulle inte gå på balen, men studenterna skulle det och vi skulle se på dem när de gick och visade upp sig. Åååå...de var så fina och vackra. Vi kände igen flera stycken, vi åkte för att se på Stina som är Karins systerdotter. Hon var så söt i sin rosa klänning och hennes kavaljer var också jättefin.
När vi hade fotat och njutit färdigt av flärden och all ögonfägnad så skulle vi gå och fika. Vi kom inte så långt , vi fick se en gubbe som låg nästan livlös på gräsmattan bland allt folket Vi kunde ju inte gå förbi honom utan vi gick fram till honom och kollade, han var vid liv, men låg precis still. Han kunde röra på armar och ben och jag frågade om han hade ont nå´n stans, eller om han var full, om han hade diabetes eller epilepsi....men det hade han inte sa han. Det satt några gubbar på en bänk en bit därifrån och de sa att de hade ringt till polisen, med de var inte riktigt nyktra. Så jag ringde 112 och larmade ,men de kopplade mig till polisen och de frågade mig vad jag gjorde för bedömning... ? Ja, sa jag , jag bedömer att han behöver bli omhändertagen! Så då skulle de skicka en bil sa de. Ja, käre nå´n, vi kom i alla fall fram till ett kondis, men då stängde det om 10 minuter, så fikat fick vi hoppa över. De som har så gött fika på det kondiset. Vi köpte oss lite glass istället.
Jag köpte en glassmaskin i fredags, så nu har jag gjort egen glass. Den blev inte så dum.
På kvällen grillade vi och tog ett glas vin ihop med Karin o Henry och hade det allmänt trevligt. Vi provsmakade på min hemgjorda glass och det fick godkänt.
Idag har vi haft tipspromenaden och bjudit på kaffe och korv, Kommunal och Arbetarekommunen. Det är alltid uppskattat. Efter de så for vi till Sjökulla och svägerskan som fyllde år och hade kalas. Hon bjöd på hasselbackare och grillade kycklingfileér som var inlindade i bacon och lite örtost (det var de största fileér som jag nånsin sett). En kalasgod tsatsiki hade hon gjort också. Sååå god!! Ja, jag blev så mätt att jag inte kunde smaka på den goda tårtan och kakorna.
Jag gjorde ett kort till svägerskan innan vi åkte som blev rätt rart.
Nu ligger mannen på soffan och småslumrar och jag ska nog göra detsamma en liten stund tror jag. Det är ju Mästarnas Mästare i kväll.
Ha en fin fortsatt kväll......

1 kommentar:

  1. Vad kul att du beställt en CB. Minns själv när jag skulle köpa min "EPIC". Det är ju trots allt en dyr maskin och jag vägde många för och emot innan jag slog till:) Tack snälla för att du delger mig vad butiken sa. Sån feedback är riktigt kul att höra:)
    Ha en skön vecka. Själv ska jag försöka ta itu med mailen och en bloggrunda efter en helg utan att jag ens varit inne på datorn.
    Kram Tesa

    SvaraRadera