onsdag 18 maj 2011

Jahapp...nya glasögon...

Måste bara visa den gigantiska räkmackan vi tryckte i oss på utflykten i söndags.


har jag blivit med idag. Jag har varit och kollat synen för jag var tvungen att ha terminalglasögon. Jag sitter som en högfärdig häxa med näbben rätt upp när jag läser på datorn på jobbet. Men nu så ska jag få nya, samt att jag får nya till mig privat också, får och får, de kostar bra mycket, men jag ser rätt dåligt. Jag passade på att fråga om det var ett operabelt fel jag har och det var det, i alla fall översyntheten, men på nära håll trodde han inte att det gick med operation. Men det kvittar ju, det är alldeles för dyrt.
Nu fick jag 3 par. Jag tog ett par som jag fastnade för igår när jag var och kollade samt ett par som är progressiva med solglasögon..riktigt glammiga...och ett par halvglammiga...ska det vara så ska det vara.
Jag minns när vi var i Phuket och en av mina kära väninnor, Lisa, skulle prova ut sig ett par glasögon. Jag trodde att optikertjejen skulle skratta ihjäl sig åt oss, när vi på halvknagglig engelska skulle förklara oss, men Lisa fick ett par fina glasögon och vi hade en riktigt rolig stund.
När vi var på Koh Lanta så smet Carina och jag in på en glasögonaffär och blev stannandes där så våra gubbar blev görsura för de var hungriga och vi provade glasögon. Vi köpte varsina par till bråkdelen av vad det kostar i Sverige och de är bland de snyggaste och bästa jag har haft. Jag slet ut dem så till och med rep- och reflexbehandlingen försvann innan jag bytte.
Nu har syrenerna slagit ut och det doftar så underbart när man går förbi syrenhäcken. Helst på kvällstid. Om det nu kunde sluta att blåsa så ini trint så skulle det vara bra.
Nästa helg till Mors Dag så kommer gullebarna hem och det ska bli så underbart. Förra gången sonen var hemma var jag ju så dålig och febrig så jag kommer knappt ihåg det.. Men det ska vi ta igen!!!
Nu ska jag laga pizza till kvällen...Igårkväll så bjöd jag mina kamrater på mormorsstrutar med grädde till på mötet, det blev uppskattat. Roligt . Det är ju så lätt och så gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar