lördag 28 maj 2011

Myshelg med Gullebarna!

Brodern, lillasystern och undertecknad när det begav sig.....


Hem kommen igen från konferensen som var jättelyckad med mycket kreativitet och jag fick nytta av mitt intresse för att klippa och klistra, hade även turen att ha en gammal bildlärare i gruppen. Vi fick ihop ett jättebra collage, det fick alla grupper och vi hade nästan alla precis samma åsikter.
Mannen hämtade mig i Tranås och vi handlade lite mat innan vi åkte hem. Vi köpte ett nytt strykjärn, jättebra som stänger av sig självt och det var ju bra, så slipper jag springa ut och in och känna på det när jag har strukit och ska iväg nånstans.
Sen när vi åkte hem kom jag på att jag var absolut tvungen att åka till linköping och hämta min cuttlebug som har kommit hem. Så mannen körde allt vad tygen höll och lagen tillät så jag skulle kunna hinna med tåget. Jag hann precis, när vi stannade vid resecentrum gled tåget in, men lokföraren såg att jag sprang så jag hann på.....
När jag väl kom till Linköping höll jag på att svimma, det blekade till och åskan dundrade igång, jösses vad jag blev rädd. Men jag skyndade på stegen i regnet och hann till affären och fick min maskin och hann med vändande tåg tillbaka. Men då var hjärtinfarkten nära....
Fram på kvällskvisten kom så gullebarna och det var så härligt att se dem, det kan inte beskrivas i ord hur mycket jag älskar dem. Blir så glad att se dem....
Vi myste lite och åt lite mat, inget märkvärdigt, bara lte fläskfilé med timjansås och nykokt svensk färskpotatis och sallad. Sedan småpratade vi och tittade på "Så ska det låta" . Lollo och Chrille är inte så förtjusta i det,men jag älskar det och sonen är också rätt glad att se det.
Vi var ganska så trötta och efter lite mysprat så gick vi och lade oss.....
Vi får se vad denna dagen bjuder på för äventyr....
I alla fall lycka för modershjärtat.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar