onsdag 4 maj 2011

Att det kan vara så trevligt

Väninnorna....
Pajen vi mumsade på...
att umgås med gamla väninnor en kväll så här helt apropå. Ikväll har Karin och Barbro varit hos mig och fikat lite. Jag snabbade mig hem från jobbet så jag skulle kunna fixa till pajen och hacka ihop en sallad tills de kom. Det gick bra, jag blev färdig så fort och gick här och väntade och tänkte-"tänk om de inte kommer"- men rätt vad det var så var de här.
Vi åt lite och drack kaffe och pratade och hade det allmänt trevligt.
Idag har jag varit på Panduro på middagsrasten, tog spårvagnen dit och sprang ner till affären och skyndade mig tillbaka till hållplatsen,då kommer inte den där jäklans vagnen utan jag får vänta hur länge som helst, men jag hann i alla fall tillbaka till jobbet utan att bli efterlyst....
Det har gått i ett på jobbet idag, kul, jag gillar när det inte är några döda stunder .
Men nu är jag rätt så seg, mannen ska jobba dubbelskift idag, så han jobbar natten också...det tycker jag är träligt, jag vill inte sova själv....Men så är det och i morgon är det jag som har en lång dag, det är redan torsdag och snart är veckan slut.
På lördag är det långloppis i grannstaden...det blir nog en tur dit...

1 kommentar:

  1. Så mysigt och vilken mumsig paj:)
    Tack för dina ord.
    Ha en go helg!
    Kram Tesa

    SvaraRadera