onsdag 25 maj 2011

Var kommer all...


kortet jag gjorde till svägerskan...


blåst ifrån?? Kanske det är bra att det blåser så att askmolnet skingras, vad vet jag? Men jag gillar det inte.Lite ljumma vindar vore gott,men inte storm. Min fina lykta på altanen hade blåst omkull igår och glaset hade gått sönder. Hoppas nu att det finns nytt glas att köpa.
Blommorna blåser ju sönder också, det ligger kvistar både här och där.
Igår kväll när jag gick hem från medlemsmötet,det var en mötesdag hela dagen igår, Länsstyrelsen på förmiddagen, BRÅ på eftermiddagen och medlemsmöte på kvällen......i alla fall när jag gick hem så gick jag förbi några buskar som luktade så fruktansvärt illa, det luktade rena kattpisset. På flera ställen kände jag det. Undrar vad det är för buskar.....kan det vara rönn som osar så dant?
Ja, jag vill då inte ha några såna i trädgården, så jag var tvungen att gå förbi syrenhäcken och dra in lite luft....
Idag har vi nämnd och på eftermiddagen har vi "köksprojektmöte". Det ska bli intressant.
Mannen jobbar natt, igår jobbade han både dag och natt så vi ses knappt något emellanåt. På fredagen kommer gullebarna hem och ska stanna över helgen, såååå underbart det ska bli, jag längtar så det värker i hjärtat.
Nu så...-"vi ska ut och gå idag, mitt lilla face och jag"- bäst jag sätter på mig ansiktet och skärper till mig lite.
Ha en fin dag, trots blåsten...

1 kommentar:

  1. Vilket fint kort du gjort till svägerskan:)
    Ja, denna blåst. Igår gick brandlarmet (test) på jobbet och vi fick stå ute på parkeringen i 40 min. Vissa hann ju inte få med sig sina jackor och frös som bara den i blåsten. Jag hade min jacka på stolsryggen som tur var så jag slet med mig den när vi skulle ut. Gissar att du längtar tills den lilla gröna grodan (jag kallar cutten det;) kommer hem?

    Ha det bäst och blås inte bort.
    Kram Tesa

    SvaraRadera