tisdag 10 maj 2011

Redan tisdag....

Två snygga baksidor...Lollo och Jag på promenad i Hagaparken


vart i skråen tar dagarna vägen?? Idag har det varit KSau och det är alltid kul. Igår jobbade jag hela dagen och det är också jättekul, det är svårt att slita sig när man har kommit igång och i gasen. Så det blev att jag kom hem halv sju i går kväll , men jag var så trött och hade så himla ont i magen så jag fick lägga mig på soffan direkt när jag kom hem. Jag låg och lurade ens stund tog lite yoghurt och somnade och sov dygnet sedan. Men , tjohej magvärken gick över och idag är jag pigger igen.
Jag har gjort en litn ask till min väninna, hon ville ha ett kort till studenten, vi får se om det duger. Jag ska fråga i morgon, jag gör ett kort också, men jag blev så sugen på att göra en ask och härma Tesa prickiformar så det gjorde jag.Hon är alldeles suverän att göra olika alster, om jag bara vore en 10:nde del så kreativ vore det en höjdare.
I söndags och igår så har jag hittat på lite olika maträtter. Mannen är inte nödbedd han mumsar och äter. I söndags virade jag in prinskorv i nötfärs som jag kryddade upp med lite allt möjligt, god brun sås till det och färskpotatis och sallad förstås.
Idag tog jag frukostkorv och lindade bacon om och lade i en ugnsform, rörde ihop krossade tomater, riven ost och lite grädde och lök och hällde över och satte in i ugnen, det blev riktigt gött.
Jag bakade limpor i söndags, riktigt grova limpor, jag hade köpt tidningen "Hembakat" och blev så sugen på att baka och prova på.
Men idag så ska jag inte göra något mera , bara vara lite och plocka undan. Mannen är ute och letar kontroller i skogen, han vill motionera så magen försvinner säger han, käre nå´n...
Ha det bra och njut av det vackra vädret....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar