onsdag 29 juni 2011

Sicken värme det är....

Presentasken sidan...

Presentasken framsidan
Inuti ligger några guldägg
Fjärilen har jag gjort av en gammal ljusmanschett...


Tro för alldel inte att jag inte gillar det, för det gör jag verkligen! Det kvittar att jag sitter på jobbet hela dagarna, bara det är lika skönt när jag kommer hem...och det är det ju...kanske lite skönare. Morgnarna är ju underbara...
I måndags så var väninnan, jag och hennes man (min egen man jobbade) i Parken och tittade på fina bilar och loppis. Vilka bilar!! Oj oj oj...men loppiset var lika med noll, tyckte jag. Jag köpte i alla fall 4 servetter med tillhörande servettringar och det vaar 4 underlägg till det också och de passade väninnan.
Igår var samma väninna och jag på after work i Linköping, på årets varmaste dag.....
Men vi myste och åt och shoppade lite ändå, jag provade lite kläder på Gina Tricot, men käre nå´n det var så varmt så jag fick ge mig....Köpte i alla fall en jumper/top som jag glott på hela våren, så den behövde jag ju inte prova....Hittade shorts och t-shirt till lille mannen också. Vi skyndade oss hem sedan för vi ville ju se på Måns och allsången....hann inte med hela programmet, men nästan. Han är, i mitt tycke, mycket bättre än Lundin.
Jag har även gjort färdigt den lilla presentförpackningen. Jag klippte sönder en förpackning som jag fick tvål i av Anki när de kom hem från Turkiet och ritade av den och den blev inte så dum faktiskt.
Ikväll ska jag se till att plocka i ordning i pysselrummet för i morgon kväll kommer sonen hem och ska stanna till söndag. Bäst att ordna till rummet så han inte får astma pöjkstackar´n...
I morgon har vi avtackning av en arbetskamrat som ska gå i pension, en av de bästa och duktigaste...men så är livet. Så då kommer jag nog hem sent.
Jag har suttit en stund på altanen och halvsovit sen jag kom hem, men nu så får jag rycka upp mig lite......
Ha det gött i värmen och njut...det gör jag.....

1 kommentar:

  1. Eftersom du har nära till Pysseldags måste jag tipsa dig om att gå en kurs hos Ciza. Hon är min gamla kollega från Prickiform. Hon anordnar kurser/träffar hemma hos sig och det är något du absolut måste testa. Kul att du beställt stämplar från henne:)
    Ha en skön sommar! Nu har jag äntligen semester:)

    Kram Tesa

    SvaraRadera