onsdag 22 juni 2011

Onsdag och bara en...

Helge Uggla....
En fågelholk till Anki..

halv dag till att jobba den här veckan. Himmel vad gött, ingen jour i helgenn heller så jag kan slappna av ordentligt (då brukar jag få huvudvärk).
Idag har det varit nämnd, det gick bra och vi hade bra diskussioner samt att vi fick en fin midsommartårta till kaffet, grädde och full av goda jordgubbar.
I eftermiddag har vi varit i Tranås och fått våra rätta registreringsskyltar. Det är rätt roligt regnummer MRJ (Mr Johansson) Jag kan ju inte låta bli att "översätta" alla bilskyltar jag ser, en sjuka jag har.... Förut hade vi KMC (kul med Chrille, jajaja...jag är knäpp)
Innan jag gick i morse så satte jag mig i pysselvrån och gjorde ne fögelhölk till, Anki ville ha en på altanen så jag lackade den, hoppas att den tål lite mer då. Sen var jag tvungen att gör en uggla som jag såg att Tesa Prickiformar hade gjort på sin Tipsblogg. Den var jättekul att göra och lätt....Jag skickade med den till Anki så hon skulle ha den i husvagnen....
Det har vräkt ner i eftermiddag här när vi åkte från Tranås, jag körde bilen för första gången ordentligt och såg knappt handen framför mig. Men vi kom ju hem i alla fall.
Nu har jag gjort glass i glassmaskinen med äkta grädde, vaniljyoughurt, och färska jordgubbar, det ska vi festa på när mannen kommer hem från sin löprunda....
Ha en fin kväll och njut av att dagarna är låååånga och härliga nu....

1 kommentar:

  1. Hihi, Ugglan Helge är ju jättesöt. Holken är jättefin den med.
    Trevlig midsommar!
    Kram Tesa

    SvaraRadera