lördag 18 juni 2011

Lördag middag....

En liten pergamentrulle jag har till lyst...


Jag vaknade 04,44 av att det värkte som bara fasen i mitt vänstra knä. Där som den där cystan sprack i höstas....bara det nu inte är en till sån där jäkel. Men jag gick upp , hävde i mig några piller och la mig på soffan en stund så de hann börja verka.
Jag satte på lite kaffe och började laga frukost, då kom mannen uppstudsandes så vi åt lite god frukost och lyssnade på "Ring så spelar vi" en liten stund. Sedan satte vi fart med att röja lite i källaren, vi skulle ju till skräphåla med tvättmaskinen och det fanns en hel del gammal skit som vi hävde med. En gammal träningscykel som ingen använder, en dammsugare, sån där modern med bara ett långt rör, oduglig....mm mm.
Så nu är det rätt tomt i källaren,men det finns mer som ska iväg. Vi har lånat en stooor släpkärra av snickar´n och brorsdottern. När vi var klara med det så åkte vi ner och lämnade tillbaka det, de var inte hemma men det visste vi. Lilla katten Sally sprang där ute, nyklippt och fin....hon var klippt som ett litet lejon...kolla in på brorsdotterns blogg.."hemmapamartinvagen" så får ni se...(länken här bredvid.
Nu är jag nyduschad, sängkläderna ligger i tvättmaskinen och det är nystädat igen ....skönt.
Nu får vi hoppas på en lugn eftermiddag och kväll.
Ha det gott och hoppas att regnet håller sig borta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar