lördag 4 juni 2011

Åh vilken underbar värme det är...

Hotellets insida...vårt rum
Hotellets utsida...
Glada gossar....


Nu kan vi i alla fall inte klaga på värmen. Här är det 26 grader varmt idag och solen skiner fortfarande fast klockan är över 19.
Nu har vi kommit hem från vår resa till Tyskland. Det bar iväg klockan 05,00 på morgonen från Boxholm mot Helingehafen. Det var 33 förväntansfulla , glada och trevliga resenärer som drog iväg. De flesta hade lite färdkost med sig, det började höras så smått i bussen efter ett tag, det pyste lite här och var. Jag hade brett lite mackor och bryggt kaffe , men jag såg att mannen hade smugit ner en liten whiskeyflaska i väskan till förnödenheter, förstod jag.
Vi stannade till i Ljungby på vägen ned och fikade. Sedan bar det av mot Helsinborg och färjan där. Vi kom med direkt över, sedan var det bara att åka vidare mot Rödby. Men ta mig tusan om det inte var kö efter ett tag, vi satt i kö minst en timme, så vi trodde att det hade varit en olycka men som tur var,det var en avsmalnande väg på grund av vägarbete. Men vi var snart i Rödby och färjade över till Puttgarden. När vi väl var över på Tyska sidan så bar det av mot Calles och Fleggard (tror jag det heter). Alla handlade som det vore sista gången de skulle handla, det var som en kille sa:-"Det här är männens Ullared"- Herregud, vi fick ta 120 kg per man och mannen och jag hade nog inte det ihop.....
Så mycket öl har jag aldrig sett i hela mitt liv...
Men det är kul att gå runt och provsmaka och greja lite. Vi hade god tid på oss.
Hotellet vi bodde på låg nästan precis vid färjeavfarten. Det såg ut som ett gammalt ruckel på utsidan men var var riktigt fint på insidan.
Vi fick en god trerättersmiddag på kvällen, men så klart ingen gurka , tomat eller sallad.....men idag så läste vi i bladet att nu trodde de det var kött man fick ehec av...
På hemvägen var det så himla kul i bussen, tjo och tjim så jag var nästan lomhörd när vi kom hem.
Snickar´n o brorsdottern hämtade upp oss på parkeringen.
Sedan satte vi oss på altanen och provsmakade en liten drink....
Idag har vi varit hos modern på landet. Vi köpte en solstol till henne så att hon kan sitta ordentligt när hon är där och vilar sig. Vi fikade och Berit lillasyster var där med sina goa små barn. Micke, Tuva och Bosse badade i sjön...jösses...
Modern passade den lilla Emma under tiden, hon sov som en liten gris, mätt och nöjd.
Nu grillar mannen och jag ska ta och göra en god sallad...
Ha det gött i värmen!!! Det har vi......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar