lördag 11 juni 2011

Fy fasen vad det är kallt

Så här fint är det i Sjökulla...

idag. Jag tror att man är lite bortskämd med värmen nu.
Jag fick telefonsamtal igår eftermiddag om att mina glasögon är klara för avhämtning nu. Så nu ska jag snart fara iväg och hämta dem. Det blir nog att vi åker en sväng och hejar på mina väninnor som åker tjej-vättern idag, Carina och Birgitta, de startade klockan 09,02, så så värst långt har de väl inte kommit ännu. Klockan är ju bara 09,38.
Jag har gjort ett litet kort till brodern som fyller år och jag diktade ihop en liten vers till honom och skrev ut. Men på det typsnittet som jag använde fanns inga åäö osv. så jag fick sätta dit prickarna själv med färg. Så nu satte jag dit prickar på allt annat också, tre gånger fick jag göra om det...förbannat med, men det blev rätt bra ändå när det var klart. Jag har cuttlebuggat alfabet och blommor och hjärtan.
Hela veckan har det legat paket ifrån tradera som jag har vunnit, det är dies och spellbinders om vartannat. (vilka fina ord jag kan va?, begriper knappt själv vad det är)
Nu ska jag väcka upp mannen han ligger och trynar än.....men det är inte så underligt, vi fick telefonsamtal klockan 00,00 inatt och det kom flera efter det, så är det när man har jour..
Men nu är jag så nyfiken på hur jag ser ut i mina nya ögon så nu måste jag iväg. Klockan 14,00 är vi bjudna på kalas hos brodern och svägerskan, då vankas det rökt regnbåge med tillbehör...Underbart.
Ha en fin om än dock lite svalare dag! .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar