måndag 20 juni 2011

Monday, Monday....

Olga, Lille Bullens hund...


Så gött att det är måndag igen och det är kortvecka!!
Idag har vi varit och hämtat vår nya bil i Tanås. En sprillans ny Tiguan, lite Suv aktig, så himla bra att kliva in och ur... Vår andra bil var ganska ny den också men nu hade vi tröttnat på att inte kunna åka på skogsvägar som vi vill göra. Den var så låg så att om vi körde på ett äppleskrott så guppade det till, nästan i alla fall. Nu kan vi åka över ett helt kilo äpple utan att det känns.
Ikväll har vi varit hos Tomas och Anki och fikat. De har varit i Turkiet en vecka och haft det underbart. Min väninna förärade mig med en röd ryggsäck(handväska), den var så fin, jag har letat så länge efter en röd fin väska...
Jag blev så glad!
Karin , min vän och hennes man Henry är i Leksand och ska fira midsommar i sin husvagn, är riktigt avundsjuk på dem , jag skulle vilja fira midsommar i Dalarna någon gång också. Men en härlig midsommar hos familjen Duva i Strålsnäs går inte av för hackor heller....förra året satte vi i oss en hel tårta på 4 personer...nästan...ja jösses...det ska bli kul!
Nu måste jag slå igen körpögona och sova lite till i morgon, vi har personalmöte på förmiddagen och då måste jag vara pigger...Godnatt...

1 kommentar:

  1. Vilket schysst vrålåk ni köpt er ;) Den var jätte fin! Vi var förbi en sväng och tittade på den förut! Kram på er! /Susanna

    SvaraRadera