söndag 12 juni 2011

Så fort en helg går....

Idag sov jag ända till klockan 08,20 , det har inte hänt på evigheter. Jag knallade upp direkt för jag tyckte halva dagen hade gått då...mannen snarkade vidare.
Jag fick för mig att jag skulle baka bullar när jag gick upp, så sagt och gjort det gjorde jag. Vi hade smör och en massa grädde som jag behövde använda upp. Så nu är bullarna bakade på riktigt smör och hälften grädde. De blev riktigt goda. (Jag känner mig lite fattig när jag inte har bullar i frysen...)Bäst som jag stod där och bakade så ringde det på dörren och in stegade svågern, han var lite pratsjuk och då väckte jag mannen, då var klockan 10,30. Han snubblade ner för trappen och satte på kaffe och precis när kaffet runnit ner så ringde det igen på dörren och in kommer svärfar. Undras om det inte doftade nybakat över kvarteret eftersom de prickade så rätt...?
I alla fall så fikade vi och vips så hade mitt städbegär och bakbegär gått över. Mannen och jag åkte till Mårdsmålen och köpte lite blommor att plantera ute på altanen och trappen. Samt att vi handlade mat, för det hade vi glömt att vi behövde lite. Vi packade upp allting och for iväg till våra vänner i Strålsnäs för att se hur det var med Tjejvätternåkerskan...det var bra med henne och vi fikade igen....(hade med mig nybakade bullar naturligtvis). Sen for vi hem och lagade lite mat, färskpotatis och en falukorvsgryta som jag rörde ihop med lite av varje, men gött blev det. Nu har mannen åkt och jobbat och jag tror jag ska ta och baka en liten kaka också så att jag har något att bjuda på när vännerna dyker upp.
Sedan ska jag leka lite med mina stämplar och färger.....
Ha en skön kväll.......God natt när det blir så dags....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar