tisdag 7 juni 2011

Vilket åskoväder....

Sååå bra!!!

Sååå söt och rar....



Det blev i kväll.Det satte igång ungefär 18,15 och höll på i en timme, det blekade överallt på alla håll och mullrade och small i ett. Jösses, jag var livrädd här hemma. Mannen jobbar kväll, men rätt vad det var så tjoade det till i dörren så kom de rara små ungdomarna, brorsdottern och snickar´n och höll mig sällskap. Jag hade barrikarderat mig vid köksbordet och satt och stirrade ner i en bok som jag inte fattade ett dugg av....
Idag har jag farit runt lite överallt, först var det KS-au på morgonen, sedan var jag på kontoret och skrev på protokoll, efter det så cyklade jag upp till omsorgen en stund och efter det så var det möte med Kommunal. På det stora hela en riktigt bra dag. Jag var görhungrig när jag kom hem och skulle laga till lite mat mennär åskan gick så fick jag vänta en bra stund. När utbrottet var över så gjorde jag stuvade makaroner och stekte korv till det, lite gurka och grönt så var middagen fulländad. Nu har maken mat till lådan i morgon också.
Just nu har jag suttit ett tag och kollat på fotbollen, alltså jag säger bara ZLATAN, han är ju för bra och min lille rare idol Anders Svensson, en riktig slitvarg, ödmjuk och rar....Jag tror att sonen och sonhustrun befinner sig på matchen....det är awesome...som ungdomarna säger....
Själv är jag precis genomvarm nu....det är fortfarande kvavt och varmt även fast det åskat så ini den...
Godnatt på er alla och sov gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar