tisdag 14 juni 2011

Bruksmuseum, korvgrillning har stått


Jag och Impalan.....
Korvgrillningen...


på programmet ikväll. Vädret klarnade till och det blev rätt skönt i solskenet fram på kvällskvisten.
Arbetarekommunen hade styrelsemöte nere på bruksmuseumet ikväll. Det blev en trevlig tillställning.
Jag fick äran att stå för grillningen medan de andra fick lite rundvandring och historieberättning . Ordföringen och jag hade varit och handlat lite innan så det var fixat och klart. Mannen skjutsade ner mig så jag slapp att ta cykeln, vår storgata ser ut som hej kom o hjälp nu för tiden men den kommer att bli fin!!
Väl därnere så hade vi vårt möte och det var det sista inför sommaren. Sedan kom vår lokaltidningsreporter med fru och tillbringade kvällen med oss. Det dök upp en kille som hade en IMPALA-58 med sig och museiintendenten hade dagen till ära pyntat sig i Elvis slips och dekaler. Häftigt! Vi åt grillad korv, potatissallad och drack cider och cola till det. Jag kokade lite kaffe och hade med mig av bullarna som jag bakade i söndags morse, vilken tur att jag bakade då......
Nu har mannen åkt till jobbet, jag har satt på tv:n , det är någon engelsk serie men jag tycker att den är lite sorglig...så jag hoppar över den.
Jag ska nog krypa ner i bädden nu...det blir en lång dag i morgon...Godnatt och dröm gött.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar