fredag 17 juni 2011

Fredagsmys......

Ser ut som GT men är citronvatten..


Äntligen fredag igen....jag slutade klockan 12,30 idag så jag var hemma i Boxholm klockan 14,00. Så himla gött.
i onsdags jobbade jag länge var inte hemma förrän kvart över sex. Mannen hade städat hela nedervåningen, så jag hade bara att damma lite grann som hann inte hann med. Precis när jag gjort det så ringde det på dörren och in kom min vän Gun. vi tog en lååång fika och pratade, vi gratulerade även varandra, vi har ju fyllt år båda två, jag i april och hon den 3 juni. Men klockan går fort när man har roligt och snart var det hemdags för henne.
Mannen hade tvättat träningskläder som vi skulle hänga upp...men tror ni inte på fasen att när vi kom ner i källaren så hade tvättmaskinen havererat. Den bara stod och fräste, vi fick inte igång den alls, det var en "propeller" som gått rakt av, så i torsdags fick vi åka till Elgiganten och köpa en ny. Nu står en blänkande ny Bosch där och tvättar så glatt. Vi lyckades pruta ner maskinen 1000 kronor , eftersom jag surnade till när de hade annons på en som inte fanns....som skulle komma in i juli...vad fasen hjälpte det nu ....när våran var trasig... Men det löste sig ju.
Idag har vi varit i Tranås och handlat och mitt paket från Scraplyckan har kommit, 5 nya stämplar, så söta så. I morgon när mannen ska spela golf så ska jag leka lite med mina papper och stämplar.
Vi fick göra en akut utryckning till svågern både igår kväll och idag. I går kväll så fick han åka in till akuten eftersom han kände sig så lustig, men han kom hem i natt igen. I kväll så ringde han och hade huvudvärk, men vi rådfrågade 1177 så de tyckte inte att han behövde åka in. Hoppas nu att han blir bra ....
Mannen la iväg och övade lite golf nu en stund, jag vill se på tv4 klockan 19,30, från Vallarnas friluftteater....det gillar jag.
Ha en skön och fin fredagskväll......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar