söndag 26 juni 2011

Äntligen lite värme igen.....

Nytvättat....

Så här fin blev den lilla gruppen...


Vaknade i morse som vanligt vi 5-tiden men låg kvar och ruvade till halv sex. Tassade ner till köket och letade på min tidning, det var inte så varmt att jag ville gå ut och sätta mig. Men jag drog på tv:n när jag satt och läste och det var ett program på SVT om Sverige för 100 år sedan och fram till nu, det handlade mest om barn och ungdomar. Det var verkligen roligt att se, jag blev sittandes och tittade på det en hel timma. Strax kom mannen ner och vi satte på kaffet till frukosten.
Vi satt och småpratade lite och vi ringde till Duvans och tackade för senast, de var inte hemma igår när jag ringde.
Jag pysslade lite och gjorde en ask, den är inte klar ännu, för den ska torka ordentligt så får vi se hur den blir.
Mannen tvättade bilen och sedan tog vi en tur till Mjölby för att köpa ett takräcke. Vi köpte lite gött fika också och stannade till hos svärmor, men de var inte hemma så vi for hem igen och satte på kannan och tur var väl det när vädret var så underbart. Jag kom på att vi har en lite grupp på balkongen som vi aldrig sitter i, så den hämtade Chrille ner och jag tvättade den och polerade den med vax, tror jag att det var. Sedan trädde jag om resåren i vår solstol, det var ett göra utan like, mina fingrar är knallröda av slitaget och det var så jäkla svårt att få till det, men nu är det klart och jag hoppas det håller, det tog nästan 1,5 timme att få ihop det. Efter det lagade jag lite mat, cassler och ananas i ugn med lite creme fraiche och ost och kryddor, tog pasta till det. Det blev gott.
Mannen har åkt till jobbet nu och kommer hem vid 22 tiden sa han....
Jag tror jag smiter upp till pysselvrån, ska bara hänga ut lite mer tvätt....
Ha en go kväll alla ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar