söndag 3 juli 2011

En alldeles underbar helg...

Insidan på det rosa...

Insidan på det blå..

Kortens framsidor..

I väntan på grillmaten..


har det varit trots att vädret inte har varit något vidare.
Sonen har varit hemma och det är alltid så himla härligt, visserligen har vi inte varit tillsammans så mycket, men de stunder vi är tillsammans är verklig kvalitetstid! Han har golfat med sin far och flera andra gubbar och de har haft så roligt. De hade en egen tävling som de kallade Holm-holm och Stockholm vann över Boxholm.
I torsdags kväll hade vi avtackning för Kerstin, vi hade pyntat hela fikarummet i konferensdelen i röd-gult eftersom hon läser spanska. Jag hade gjort ett collage om henne och så gjorde jag en student/pensionärsskylt och girlander och flaggor i hela rummet. När hon kom så stod vi där och sjöng -"Eviva espana"-. Det var en trevlig kväll. Vi åt tapas och det var jättegott. På kvällen hämtade Per upp mig i Mjölby, jag fick skjuts dit och sedan satt vi uppe till klockan 00,30 och bara pratade. I fredags jobbade jag heldag och mannen också, på kvällen grillade vi lite gott kött och åt färskpotatis och aromsmör och sås till det o en sallad inte att förglömma. I lördags spelade de golf och mannen och jag var och hälsade på svärmor igen och nu var de hemma. På eftermiddagen kom sonen hem från golftävlingen, de skulle ha prisutdelning och grillkväll vid 18-tiden. Men på eftermiddagen drog det igång världens åskoväder här, det small och blekade i ett. Men till kvällen hade det gått över som tur var. Sonen gick på grillparty och mannen och jag åkte till MCDonalds i Mjölby och åt lite hamburgare. Sedan satte vi oss hemma, jag satt ute och löste korsord och mannen tittade på TV en stund och sonen kom hem vid 22,30 tror jag att klockan var ungefär. Det blev en liten trevlig stunds samvaro innan John Blund slängde ett helt lass sand på oss....
Idag har vi myst ihop på morgonen och sedan åkte sonen till sin far och vidare till sin faster en stund innan han åkte hemåt. Chrille och jag åkte till ÖB och handlade lite städmedel. Nu i eftermiddag har vi varit hos familjen Ekstam och fikat. Det är alltid så trevligt, vi satt på deras fina altan och myste en stund.
Mannen har börjat jobba i natt nu,han började redan klockan 18 och jag har suttit och gjort några kort, men jag ska gå och lägga mig skapligt i kväll...ska åka tidigt till jobbet i morgon....
God natt och ha en skön kväll och hoppas att det fina vädret kommer tillbaka snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar