onsdag 20 juli 2011

Faktiskt att jag...

Blommorna från arbetskamraterna..

Presenten från Anki


känner mig starkare och starkare för varje dag. Men stenen är fortfarande kvar, jag har inte känt att den har kommit ut ännu i alla fall. Jag får väl hoppas att den gör det snart.
Idag har vi varit i Tranås mannen och jag, en stund mitt på dagen och det gick jättebra. Vi fikade och var på KappAhl , samt att vi handlade diverse förnödenheter till kylskåp och skafferi.
När vi kom hem så plockade vi ner lite klarbär och gjorde sylt tillsammans mannen och jag, han är en raring som alltid fixar och donar. Så nu har vi 4 stora fyllda burkar med klarbärssylt. Gött.
Igår kväll såg vi på "allsång på skansen" och efter det "Morden i Midsomer", nästan så det är lite pensionärsvarning. Men det var vad vi orkade med .....
Sonen ringde och efterhörde hur det var med modern, de åker på torsdag morgon till Benidorm hoppas de får fint väder och kul...
Ikväll har vi tänkt att grilla lite om det inte blir ösregn och åska. Jag har fått en jättefin krya på dig-bukett av arbetskamraterna.
Anki, min kära vän, var här i måndags med färska bullar och fina presenter.
Jag var så snål att jag frös in bullarna, men jag lovar att bjuda på dem om det kommer någon och fikar.
Nu hoppas jag att mannen kommer från sin löparrunda snart så vi får lite mat i magen...
Jag har läst en hel del böcker sedan i fredags, jag fick två böcker av Per o Lollo, dem har jag läst ut och de var jätte bra, en hette En dag, och ska bli film i höst och den andra hette Den glömda trädgården, båda var jättebra. Sedan har jag läst två andra lite äldre böcker och de var också jättebra...
Jag fick en av Carina som heter 4 Bröllop och den ska jag börja på i kväll....
Ha en fin kväll......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar