tisdag 12 juli 2011

Hur är det möjligt...

Snart får vi fika igen Karin o jag...


att en fullt frisk ung kvinna kan drabbas av stroke? I lördags drabbades min väninna av en stroke precis innan hon skulle simma vansbrosimmet. Som tur var kom hon under vård fort. Hon är fortfarande kvar på Mora lasarett, men vi hoppas att hon får komma hemåt till sjukhuset hemikring snart. Både själ och hjärta tänker på henne dagligen....
Nu har vi bara 2,5 dag kvar att jobba, jag, mannen har bara 1 dag....så himla skönt det ska bli att vara ledig i 4 veckor. Knappt att man tror att det är sant.
Idag har mannen och jag varit på akuten med undertecknad, eftersom jag fick så våldsamma magsmärtor i natt. När jag ringde 1177 så sa de till mig att åka in till sjukhuset. Jäklar vad det värkte, de konstaterade att jag hade fått njursten och det var det som värkte, anfallet gick över efter cirka 4-5 timmar och jag en spruta i baken som hjälpte till. Tur det finns hjälp när man behöver.
Nu känner jag mig skaplig om än dock lite öm i magen på sidan..
Jag har fått ett uppdrag av systerdottern att skapa ett kort till en liten kille som fyller år..så det ska jag göra,men inte idag, det orkar jag inte eller orkar och orkar, jag måste ha inspiration...och idag är jag för seg.
Nu måste jag se till att få lite mat i magen, kanske att det blir varma mackor...lite av min favoritmat.
Det här var ju inget roligt inlägg, men så är ju livet ibland.....
Ha det gött......

1 kommentar: