lördag 9 juli 2011

Nu har en hel vecka gått...

Chutney och den fina oljan jag fick av min vän....


igen...var i tusan tar dagarna vägen?...Den här vecka har gått så himla fort. Igår på fredagen så var vi bjudna till familjen Pettersson på kvällen, vi har inte träffats på flera veckor, de har haft semester och vi har jobbat. Vi skulle gratta lille Hugge, han fyllde 11 år den 30 juni och då var de i Skåne på husvagnssemester. De hade haft kalasväder,det var det ju här med ...men det är ju underbart när man campar och vädret är kalas. Anki rekommenderade verkligen österlen och jag skulle faktiskt vilja åka dit och cykla omkring.
Jag snabbade mig när jag kom hem att göra ett kort till Hugge, han är ju så kulturell den lille herrn så jag gjorde ett med lite Kina-motiv och skrev en liten vers om att pengarna var en grundplåt till resan till Kina...
Glömde att fota kortet, men han blev glad i alla fall, det är ju det viktigaste, kanske mest åt innehållet, men ändå...
Anki hade lagat till rökt fisk och potatis, sallad och goda såser. Jag bara älskar rökt fisk...jag åt så magen stod i sju hörn...
Sedan satt vi ute och pratade tills vi tyckte det blev för kallt då gick vi in i köket igen...
De ska åka till Gotland idag och Erik ska springa en orienteringstävling där..hoppas de får fint väder igen.
Anki hade köpt en jättegod äppelchutney åt mig på Kiviks Musteri, det ska bli gött att provsmaka. Jag fick även en fin flaska med kallpressad rapsolja...vi skrattade så dant för hon hade inte bestämt sig om jag skulle få den eller om hon skulle behålla den själv (den var ju så fin)...-"men när jag fick se dig så bestämde jag mig att du får den, du är ju så snäll"- sa hon...vilka härliga väninnor jag har...
Idag ska familjen Ekstam och vi åka till Linköping och ha en bara strosa dag, Henry och jag ska gå på massage hos Helena.
Jag får berätta om vår dag sedan...nu ska jag lägga mig på soffan en stund...klockan är bara 05,15 ännu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar