måndag 18 juli 2011

Semestern började inte så bra.....


Den lilla söta systerdottern....


jag har fått åka in och ut på akuten sedan i tisdags i förra veckan med konstaterad njursten. Men i fredags blev jag inlagd på urologenen i Linköping och fick hjälp...så nu har jag medikamenter och en kateter insatt i njuren så urinen rinner direkt i den. Jaaaja, så är livet ibland, ingen semeterresa till varken Falkenberg eller Koh Samui, Thailand blev det. Mannen har haft fullt sjå med att avboka allt.
Men det går väl flera tflyg och Vallarna brukar ju visas på tv:n sedan i alla fall, men det är ju kamratskapet med Ekstams och stämningen vi vill åt.
Stackars mannen , han får ju ingen vidare semester han heller med en sjuker fru....
Idag fick jag i alla fall åka hem och på eftermiddagen kom min minsta lillasyster med man och ett barn och hälsade på oss. Härligt!!
Sonen och sonhustrun kom till sjukhuset i lördags och hälsade på....Carina och Jelins var också en stund och hälsade på . Mannen har troget kommit varenda dag...
Så den nya bilen är en bra sjuktransport.
Nu regnar det inte längre men det är inte så vidare värst väder här, men i morgon ska vi se om vi inte kan plocka lite klarbär och göra lite sylt, mannen och jag tillsammans.
Kom att tänka på Ann-Christe Bärnsten när hon sjöng:-Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du o ja..."- Härligt !
Å härligt att vara hemma igen....

2 kommentarer: