söndag 31 juli 2011

Värmen kom tillbaka idag...

Glada stunder...


Badpojkar i poolen


Vilken underbar dag det har varit. Sol och 25 grader varmt. Latade mig bara på förmiddagen, läste ur Morgan Allings bok, den var hur bra som helst.Kan verkligen rekommenderas. Sedan var jag tvungen att tvätta håret och duscha och att tvätta håret är ingen höjdare nu med njurkatetern hängandes på ryggen. Men det går...sedan så har vi varit en stund hos Carina och Sören i deras fina trädgård med pool. De badade så det stod härliga till, jag satt bredvis och glodde, annars brukar det vara jag som badar mest och längst. Efter det så tog vi och köpte oss en god mjukglass mannen och jag. Carina och Sören skulle åka med vänner till Grännaberget och äta räkmackor, vi blev också tillfrågade om vi ville hänga på men vi avböjde. Det är jättefint på Grännaberget och mackorna är himmelska. När vi tryckt i oss glasen färdades vi vidare mot Sjökulla och hälsade på bror och svägerska. Dit kom även en annan vän och hennes man som jag är skolkamrat med, det är 40 år sedan i år som vi slutade 9:an...jösses amalia!!!
Svägerskans syster och särbo ska åka till Thailand på lördag och vara där i 16 dagar, hoppas att de får det underbart, det får de...där är underbart.
Nu klipper mannen gräset och jag ska försöka övertala honom om att vi ska äta körvkioskamat i kväll. Hoppas han vill det!!
I morgon ska jag på röntgen igen och se om stenen har flyttat sig eller om den täpper igen fortfarande.
Nu hör jag grannens lille son springa runt och nästan kikna av skratt...det låter så gött...
Men nu försvann solen och då gick jag in och skulle kolla om Tesa hade lagt in något fint på sin blogg...visst hade hon det,det är så himla roligt att se vad hon gör och härma det...
Nu kommer klippar´n in ....nu ska övertalningsförsöken börja........
Ha det gött och ta det lugnt......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar