söndag 10 juli 2011

Jag säger bara...BILTEMA...

Vår nya bil..MRJ= MR Johansson


Rusta!

Biltema fynd!

Biltema fynd!


Kaffe-kaffetåren den är bra...


herregud, hade det funnits livsmedel där också så behövde man inte åka någonannanstans. Vi var där igår, Ekstams och vi.
Jag behövde nya pincetter till min lilla hobby, jag har en jättebra som jag har haft i 20 år, men den är spårlöst försvunnen (får väl ringa Hasse Aro). Men nu har jag nya, mannen köpte färg (hammarlack),jag köpte cykellyse, desinfektionsmedel till händerna, klister på rulle (12,90 kr), vi kollade på porslin...vi köpte en ny toasits....Henry köpte, hör och häpna, en bromsslang (tror jag det var). Är det inte fantastiskt vad saker det finns på Biltema....Inte nog med det , vi fikade också på gött fikabröd från Lilla Hembageriet i Vadstena. Jag sa till Karin att jag kan inte lägga ut några kort på oss längre, vi bara fikar...haha..
Sedan var vi på Rusta,där köpte mannen en solstol åt sin bror och vi andra några böcker till semestern.
Sedan for vi in till staden och gick en stund i Gränden och efter det så lunchade vi på en god sallad. Henry och jag skulle till Helena och få massage, han kl.15 och jag efter det.
Karin och jag var på Axelssons och fyndade under tiden, mannen satt i bilen och SOV....
Det var intressant att se Henrys reaktion efter sin behandling...hoppas nu att han blir bättre. Jag är redan bättre i knät efter att Helena löste upp låsningarna, lite mörbultad bara men det går över.
Jag har precis avslutat en dammningssejour på undervåningen, jag undrar vem som dammar ner, inte jag i alla fall. ..
Jag har i alla fall några dammråttor som bortskänkes mot avhämtning...ganska små, lite livliga, men inte till så stort besvär. Hör av er..
Mannen sover än, men jag ska inte väcka honom, är lite avundsjuk faktiskt på honom att han kan sova längre än till 06 på morgonen...
Om det inte blir regn idag och det hoppas jag att det inte blir, jag har tvätt ute, så ska vi åka upp till mamma i Malexander och se hur de har det. Hon fyller år nästa söndag men då är ju inte vi hemma så jag tänkte fira henne innan.
Nu ska jag sätta mig på verandan med en köpp och njuta av fågelsången om inte kajorna tar över kommandot....
Ha en fin dag......

1 kommentar: