söndag 10 april 2011

Vilken underbar söndag!!




Solen skiner så det står härliga till och det är över 12 grader ute. Vi har plockat fram utemöblerna och jag har skurat dem ordentligt, nu är det bara att sätta sig och fika i eftermiddag. Men först ska vi äta torsk och potatis så vi klarar av lite mera arbete i idag.
Igår hade vi en utflyktslördag tillsammans med Karin och Henry. Vi åkte iväg på förmiddagen och under färden mot Nostalgiladan i Norsholm så löste vi melodikrysset. Det var en melodi som vi inte kunde, vi kände igen den men hittade inte orden. Men som tur var så smsade min jobbarkompis Kerran om att hon inte kunde en annan fråga så vi bytte kunskap med varandra. Vi landade vid Nostalgi ladan och gick in och tittade, milde himmel vad mycket grejer och allt var till salu. Massor med saker som påminde om mormor och farmor och 50-talet. De hade även en hel del fina tyger till gardiner mm. Tygerna var nya och inte kuriosa. Efter vi hade varit i ladan så åkte vi till Oskarshäll och åt lite lunch. Vi hade även fikat efter vägen, Karin hade, omtänksam som hon är, tagit med sig fika i en korg.
Efter lunchen så åkte vi till Ingelsta och handlade lite. Vi var på en liten affär och köpte lite påsksaker som jag har pyntat med idag.
Sedan åkte vi sakta mot hemmet, förutom ett litet stopp på Biltema.
På eftermiddagen var mannen och jag hos min f.d svägerska och firade henne , hon fyllde 63 år igår. på kvällen var vi hos Ekstams och åt så himla god mat. Kyckliggratäng och bandspaghetti´, sallad efterrätt och ostar. Lite vin och påskmust. Sedan spelade vi ett spel som hette Besserwisser, käre nå´n, det var svårt men jättekul. Tiden går fort när man har roligt....så vi åkte hem framåt 23-tiden.
Nu tror jag att potatisen är klar, mannen gick ut efter tvätten, den torkar bra idag.
Jag har dekorerat ett litet ljus idag åt Henry med Volkswagen på, hoppas att han blir nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar