tisdag 19 april 2011

Trodde aldrig att.....

kakorna....

dagarna skulle gå så fort. Redan tisdag idag och så himla mycket som jag har på agendan som ska bli klart till torsdag, men vad i hundan det är ju inte så märkvärdigt. Tårtbottnarna är av maräng, så en har jag gjort idag och kakorna är ju bakade samt hälften av pajerna. Dammade gjorde jag i morse innan jag gick på budgetmötet, samt strök in tvätten. Så i morgon har jag bara en botten kvar att göra. Det sköter ju sig självt egentligen, bara jag blaskar ihop det.
Mötet idag var riktigt bra, många diskussioner och högt i tak. Allt som ska göras och inte göras, prioriteringar mm.
Jag postade alla mina påskkort i går morse i alla fall. Så jag hoppas att jag glädjer någon.
Min svärfar var här idag och jag hjälpte honom med ett kort till hans bror som snart fyller år. Det är tacksamt att hjälpa svärfar, han blir alltid så glad. På tal om glad så blev jag jätteglad av utvärderingen som de goa ungdomarna gjort efter kursen de var på hos oss. De tyckte att jag var ett guldkorn och jag fick massor med positiv feedback, det är sååå roligt och det värmer i hjärtat.
Igår gjorde jag i ordning påskäggen på jobbet som jobbarkamraterna ska få i påskpresent. Fyllde dem med godis så jag knappt kunde stänga locket. Himmel vilker roligt jobb jag har...eller hur...
Själv har jag gjort två påskägg till prydnad, ett som jag dekorerade med bild och klistrade och ett som jag bara målade och dekorerade med lite trassel och ett ordspråk, det blev riktigt fint.
Nu håller vi på att leta övernattningsmöjligheter i Falkenberg när vi ska på Vallarna, det skulle vara kul med en husvagn. Kanske att vi får låna våra vänners om de inte ska ha den själva förstås.Men det löser sig, vi brukar ju bo på Katrinebergs Folkhögskola, det går alldeles utmärkt det med.
Nu ska jag se på äntligen hemma en stund, tycker jag har varit tillräckligt redig idag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar