onsdag 20 april 2011

Snaaart stundar ledighet...


bara enn halv dag till sedan är det ledigt i 4 dagar från allt. Jobb och politik och jour, det ska bli skönt. Idag hade vi möte och det blev ett långt möte,vi hade många som föreläste för oss såsom om alkohollagen mm. Men nu framåt kvällskvisten har mannen och jag varit och handlat inför helgen. Det är ju lite kalas i morgon kväll och då har jag gjort pajer mm. Så det är snart klart, tänkte duka klart idag också men det struntar jag i. Det hinner jag i morgon, jag slutar ju 12 i morgon och hoppas att jag hinner med 12,21 tåget till Mjölby så tar mannen upp mig där.Ujejjuj vad tid jag får på mig till kvällen då..
Jag ska laga lite påskbrunch på jobbet i morgon, det är redan handlat och klart så det är bara att sätta igång på direkten.
Idag har det varit en underbar dag här, varmt och gott men det kom visst en regnskur på förmiddagen men det missade jag, det gjorde ju inget .....
Mannen ska jobba inatt och han ligger och vilar sig lite nu. Bäst att jag inte väsnas för mycket, men ugnen är på och jag har vispat lite i marängsmeten.
På långfredagen ska vi åka hem till modern och då träffas alla vi syskon och äter middag tillsammans, jag har fått den stora äran att göra kall sås till laxen, hoppas nu att den duger till alla.
Annars tycker jag att mammas mat är den godaste....mums...På påskafton kommer svärfar med fästmö och min svåger hit och äter påsklunch. På kvällen är det inte riktigt klart än vad vi ska göra....kanske bara vara.....??? Eller i Strålsnäs med våra rara vänner där....vi får väl se.
Jag ahr suttir och kollat vad det kostar och hur det går till att operera ögonen, det är den enda skönhetsoperationen som jag skulle vilja göra, jag är så innerligt trött på glasögon...men jag ser ju inte ett skit utan dem. Men som jag kan förstå så kostar det ca 50,000 kr att operera det synfelet/en jag har...suck....Kanske att det är lite otäckt när man ska in i ögonen och rota...jag vet inte???
Ikväll ska jag i alla fall se finalen på sveriges mästerkock...det är kul, men innan nu ska den här mästerkocken ta ut sin marängtårtbotten ur ugnen och plocka fram lite bröte...
Bouna sera senorita bouna sera, it´s time to say goodnight to Napoli ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar