söndag 24 april 2011

Jaha, då var man ett år äldre då...

Vårkorgen
Blommorna från sonen och sonhustrun....



Inte för att det känns precis, jo att man blir äldre, det känns i både kropp och själ emellanåt.
Igår var i alla fall födelsedagen och påskafton. Vi hade svärfar och hans vän, min svåger och min bror här på lite påskamat. Det var ju så underbart väder så vi tog kaffet utomhus, det var till och med så varmt att mannen fick hämta parasollet för solen gassade på så dant.
Jag blev så glad, för tidigt på morgonen knackade det på dörren och det stod ett blomsterbud utanför med en stor kvast med blommor från min lille älskade son och sonhustrun till modern/svärmodern. Ett stort fång med gula vackra blommor. Härligt.
Min lille bror hade också med sig en blomma till mig fastän jag fått så fina presenter av dem. På eftermiddagen så kom den lilla rara Susanna och hennes snickare även de med en blomma innan de åkte till snickarens föräldrar och firade påsk. Så härligt det är med goa vänner. På kvällen så var vi i Strålsnäs hos Carina och Sören och grillade och hade det mysigt. Vi hade en fotoafton och kollade på alla kort från vår resa till Thailand, det var jättekul och det är så mycket som dyker upp som man inte kommer ihåg direkt....
Till förrätt fick vi spenatsoppa och till huvudrätt så grillade Sören kött och han överträffade sig själv, det var så mört och fint så det var som att skära i smör...så himla gott. Till efterrätt har Carina gjort äggtoddy á la Mannerheim, det var underbart gott och fint upplagt... Vi var så mätta att vi bara pöste...Det var en födelsedag som hette duga vill jag lova.
Idag har mannen cyklat ett par timmar och jag har suttit och knåpat en liten stund. Jag gjorde en liten blomsterkorg som jag tyckte blev lite söt. Mycket lätt att göra, men rolig. Använde mig lite av sakerna jag fick av Karin i present.
Idag så ska vi nog bara ta oss en åktur i bilen och se om det går bra med snickeriet hos brodern och svägerskan.
Jag är trött som en murmeldjur idag, kan nå´n förstå det, men det är väl för att jag är ledig.....
Lägger ut lite bilder på blommorna och på korgen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar