tisdag 5 april 2011

Lycklig och glad igen...








feberfri på måndagsmorgonen så det blev jobb. Hurra!! Jag älskar mitt jobb, får utlopp för lite kreativitet och så gillar jag att hjälpa människor, bara lite sådär så att de mår bra.
Gör de det, så gör jag det.Hela dagen gick som en fläkt, brisade förbi. Jag blev så himla sugen på en greksallad och vitt bröd på lunchen så jag ringde mannen och frågade om det kunde passa.Det gjorde det, vilken go man jag har. Till lunch igår hittade jag en liten yoghurt på Lidl, ååååhhh så god den var, smakade banan och till det fanns det krisper att hälla i som smakade choklad....mmmm...men det var ju "säkert" nyttigt. Jag riktigt hörde att jag mmmmade och smaskade när jag slörpade i mig den vid skrivbordet..
Mannen hämtade upp mig i ett soligt Mjölby så vi handlade på Netto och Lidl där, vi hade nästan slut i skåpet, det blev ju ingen handling i helgen.
När vi kom hem så sken solen så vackert på de små snödropparna (en vän till mig sa att hennes dotter sagt: Mamma vi har fått näsdroppar i gräsmattan..)som fanns vid garaget och på små söta krokusar. Då blev det väldigt varmt i mitt hjärta måste jag säga, nu är det vår på väg.
Greksallade blev gjord, nästan uppäten,vitt bröd till det och en god mums-mums till efterrätt. Sedan såg vi på Trinny och Susannah på tv4+.
Idag blir det hemmaplan, vi har KSau och sedan kommer SKL till oss.
Det här blir en spännande dag också.
Ikväll ska jag göra några kort åt svärfar, han vill ha till sin bror som fyller år.
Svärfars käresta har varit lite krasslig och ska operera sig på torsdag. Hon är hemma så länge, det är gött att de har varandra.
Ha en fin dag alla, ta vara på dagen .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar