fredag 8 april 2011

Fredag, så ska det låta och "Allt flyter"



Så är det här ikväll. Veckan har gått i en rasande fart, det är visst bara två dagar i veckan, måndag och fredag.
Lite trött och seg är jag idag. I onsdags kväll fick vi köra in svågern till US, han hade sådan huvudvärk och det ska han ju inte ha när han har haft två hjärnblödningar så nyligen. Vi kom in med honom vid 22-tiden och efter lite undersökningar osv så fick han stanna kvar, det var som tur var ingen blödning utan det var ett för högt tryck i shunten som han har inopererad i huvudet. Det fixade de till så nu är han hemma igen. Men vi var ju ju så trötta, vi kom hem vid 03,00 tiden på torsdagsmorgonen och skulle upp och jobba på morgonen igen. Men det gick bra, vi var lite sega på kvällen bara, men ikväll så somnade jag efter att vi hade avnjutit en liten måltid bestående av komsums grillade revbensspjäll och lite gött vitt bröd, men nu är jag pigg igen.
Måste ju ladda lite inför morgondagen då vi ska fara till Nostalgiladan med Karin och Henry, sedan vidare till Oskarshäll för lite fika. Hoppas nu inte att det blåser full storm i morgon igen. Idag när jag åkte hem från träffen med omsorgschefen så höll jag på att blåsa omkull på cykeln. Skulle prata i mobiltelefonen men hörde knappt vad hon sa hon som jag talade med....
När jag kom hem så såg jag att det växte blåsippor i syrenbersån och dem fångade jag på bild...nu är det vååår i alla fall.
Jag köpte en tidning som hette Hembakat när jag var och handlade och i den var det hur mycker gott som helst som det lockade mig att prova på. Så det får det bli på söndag.
Nu så ska jag ta och hämta lite god juice i kylen och ta ett glas...
Godnatt och ha en god natts sömn alla........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar