söndag 17 april 2011

En solig söndag är till



Lata katter....



ända. Det har varit en underbar dag idag. Inte så förskräckligt varmt som man kunde tro men i alla fall. I lä var det jätteskönt. Igår på lördagen var mannen och jag i den stora staden och fick massage, dvs. mannen fick massage och jag tog reflexologi. Det var precis vad jag behövde, har dragits med en himlans huvudvärk hela veckan. Massören sa att jag var alldeles för uppstressad. Hon masserade och tryckte på alla stresspunkter så jag hoppade nästan av britsen emellanåt. Men nytta har det gjort. Värken släppte nästan med detsamma när jag var klar, jag var bara öm i svålen på kvällen och det är jag fortfarande. Men nu kan jag vrida huvudet åt båda sidorna och det känns jätteskönt.
Medan mannen masserades hann jag med att inhandla ansiktscreme åt både mig och väninnan samt en ljuvlig långtröja till mig själv och en långklänning med en bolero till, som jag ska ha på mitt födelsedagskalas, tror jag. När vi var klara båda två åkte vi till Rusta eftersom jag absolut var tvungen att köpa hårspray och tvål där. Sedan blev det citygross på hemvägen. Lite mat skulle vi ha i alla fall. På kvällen tog vi det lugnt och skönt, vi såg på tv och bara var......
Idag har jag däremot varit en riktig redighetsminister. Jag gjorde två stora pajer, med cassler och lite annat i, tre sorters kakor, mazarinrutor, strassnittar och havreformar med kolasås. Sedan har jag putsat alla fönster på nedrevåningen, mannen tog utsidan på 4 av dem och jag gnodde på insidorna och snyggade till. Lite ris har vi plockat i skogen också och satt in på altanen. Jag brukar inte ta in ris, jo, ta in men inte sätta i vatten, det sitter i sedan sonen bodde hemma, han är allergisk mot björkpollen. Men det är vackert ändå. När jag skulle sätta i fjädrarna såg jag att vi bara hade 5 stycken, men det fick duga.
Jag har också gjort klart mina påskkort och satt på frimärke, nu måste jag bara komma ihåg att posta dem i morgon också. Det blir en lååång dag i morgon, jag har telefonen till 16 och kommer inte hem förräns med 18-tåget och då ska vi ha möte klockan 18 direkt, så då får jag pinna på ordentligt.
Jag har suttit på altanen en stund i eftermiddag och druckit kaffe, vi var ju tvungna att smaka på kakorna. Men fasiken vad frömjöl det hade kommit på möblerna igen.
Vi håller på att planera lite inför semestern, vi har i alla fall bestämt att vi ska till Vallarna första lediga helgen på semestern med Karin och Henry. Det ska bli kul ,men det fanns ingen stuga ledig i Falkenberg, men vi får se om vi får hyra en husvagn. Väninnan sa att vi kunde låna deras, så vi får väl se. Det blir säkert bra!
Nu ska jag gå och lägga mig ....jag känner att JB inte är så långt borta, han har redan kastat lite sand i ögonen på mig...
Good night sweetheart´, well it´s timme to go........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar