fredag 22 april 2011

Käre min tid...

Min älskade son och jag......


vilket kalas det blev igår. Vi hade jättetrevligt och jag blev så uppvaktad, fast dagen är ju inte förrän i morgon egentligen, men vem vill gå på födelsedagskalas på en påskafton??
Pajerna gick åt, men inte så mycket kakor. Tårtan gick åt och det är ju bra, men den är rätt god om jag får säga det själv. Jag älskar den krämen som ska vara i tårtan. Sen smaksätter jag den med vanilj, för det gillar jag, man behöver ju inte alltid följa receptet. Jag brukar lägga lite hallon i tårtan, det ska det inte heller vara men det är friskt och gott och nästan alla gillar ju hallon.
Jag fick av min kära väninna Karin massor med grejer till scrapbookingen ...åååh vad kul. Det ska jag sätta mig med i helgen. Det är så kul!
Samt att jag fick massor av fina paket, kakburkar, parfym, pengar, blommor, hårspännen, godsaker,vin mm mm. En väninna som jag inte sett på jättelänge dök upp, med sig hade hon en gammal kompis till oss som jag aldrig har träffat privat förut, jättekul. Flera av mina andra vänner kände honom också.
Idag är det syskonträff hos modern, vi ska väcka upp lille Eda och ta med oss honom ...bara han vaknar, de grillade i går kväll ungdomarna, så han kanske är trött idag.....
Min lille son skulle hjälpa sin svåger i helgen med att flytta till en annan lägenhet, en större. Så de kommer att ha fullt upp. De är tre familjer som ska byta våning med varandra, om jag säger så, så är jag inte avundsjuk på dem, tänk så mycket som ska klaffa. Jag beundrar dem . Själv avskyr jag att renovera och greja, det blir fint men UNDER tiden, jag blir precis nipprig...rår inte för det.
Nu har jag gjort såsen till träffen idag och ska gå och duscha och tvätta håret...
Ha en fin dag och hoppas att solen lyser hela dagen på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar