tisdag 26 april 2011

Vaknade tidigt

En vårkorg till



Huset i vårsolen


idag ...efter att ha varit ledig i så många dagar. Det har ju varit en underbar tid i påsk, undrar hur länge det håller i sig med det fina vädret. -"Maj våt och kall, fyller bondens lada all"- säger ju den gamla Bondepraktikan. Men så himla kallt vet jag inte om jag vill ha det.
När jag jobbade på "hemmet" sa en gammal tant till mig att:-Om stubben bär hatt på mårtensnatt, så blir det ingen sommar förrän Eskil har var`t"-
Så vi får väl se om de gamla talesätten håller....
Igår eftermiddag så provade jag min nya kamera , det blev en hel del skillnad på bildkvalitén , det må jag säga. Men det är klart att är det 3mp på den gamla och 12 på den nya så ska det ju vara det OCH då är den nya mycket billigare än den gamla var när vi köpte den. Så fort går det framåt med tekniken.
Idag har jag lite sovmorgon, vi ska ha möte idag igen och ikväll är det KF-möte.
Men i morgon kväll är jag bjuden till Karin ihop med min väninna Gun. Det ska bli kul att träffas, det är alldeles för sällan vi träffas ihop så där, jag vet inte var tiden tar vägen....men går gör den och det gör den fort.
Nu måste jag tvätta håret och duscha innan jag ger mig iväg, så jag ser lite skaplig ut.....Ha en fin dag nu och njut av våren så länge den varar!

1 kommentar:

  1. Underbara vårkorgar du har gjort:) Idag får jag drag blixtlåset åt andra hållet för vi ska troligen få regn senare idag;)
    Tack för ditt avtryck!
    Kram Tesa

    SvaraRadera