söndag 6 mars 2011

Vasaloppet är klart....

I väntan på våren...

en härlig morgon i skidspåret. Frukost i soffan och avsmakning av de nybakade kringlorna som jag bakade igår morse, under tiden jag kryssade melodikryss.
Eftersom det var en så undebar dag igår så var vi tvungna att ge oss ut och gå en stund. Vi gick runt Timmerö och på gångvägarna var det nästan ingen snö, men det blåste så det ven om skallen. Vi stannade till på ICA när vi gick hem för att köpa apelsiner. Väl inne på affären så såg jag ett recept på fläskfilé, så det gick vi hem och lagade till. Det var extrapris på filén, endast 59 kr kilot. Bra.. det skulle vara mandariner, curry och banan mm i receptet och det blev jättegott. Fort gick det också och det är ett plus.Idag har vi sett på Vasaloppet, men nu när jag gått i mål så är det dags för lunch, eller middag vill jag kalla det. Det får bli fläskpannkaka med lingon o grädde. Jag är lite sugen på att baka vidare idag, men vi äter inte så mycket kakor,fast jag älskar att baka det. Vi får se, jag behöver ju inte baka 100 av varje, kanske det räcker med 30.
Jag ska i alla fall skicka en present till lillasyster idag, till de små rara flickorna.
Sonen ringde igår kväll och berättade att frugan är hemma igen , men har ont i sin arm. Men hon ska få ta bort stiften sedan , det är ju bra. Hoppas att det läker fort på henne stackar´n.
Jag är lite "son-sjuk" nu och jag tror faktiskt att han är lite mamma-sjuk också...men snart ska vi ju träffas igen, meeen 3 veckor är en lång tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar