söndag 27 mars 2011

Hur kan en helg gå..

Riktiga män




såååå himla fort???
Vi har haft en fartfylld helg med massor av aktiviteter, revy, shopping, mat och mera shopping. Det är underbart att få umgås en hel helg med Lollo och Per. På lördagen var vi allihopa i Farstas Köpcentrum, dvs. Karin, Henry, Per, Lollo, mannen och jag. Erik var hemma och vilade upp sig till kvällens bravader. Karin och jag skulle köpa oss något nytt till kvällen. Vi hittade lite fynd på Axelsson. Jag köpte en kjol och en top. Karin köpte en top, som var jättesnygg. Vi fyndade lite på Panduro också. Samt att jag köpte ett par racertrosor som ska hålla in och platta till under kjolen.
När vi väl kom hem och provade våra kläder så ville inte jag ha kjolen och Karin ville inte ha sin tröja. Så idag, läs söndag, så har vi varit och lämnat tillbaka det.
Men tillbaka till gårdagen, vi var på en helt underbart rolig show, "Riktiga män" med Johan Rheborg, Tommy Körberg, Johan Ulvesson och Erik Johansson. Jag skrattade så att glasögonen immade igen. Det var verkligen roligt. Men allvarligt också, det balanserade hela tiden. Mycket, mycket bra! I pausen skulle mannen och jag ut och ta lite frisk luft, då såg vi att det låg en restaurang precis dörr i dörr med Maxin, där slank vi in och tog en öl och en drink....vi hann precis...
Efter showen var vi på Jensens Böefhus och åt, vi fick vänta bra länge innan vi fick bord, men det var det värt.
Idag söndag for Karin,Henry, jag och Per in till city för vi skulle ju lämna igen våra kläder. Vi var inne på Kappahl och där hittade Per en görsnygg jacka, typ en kavaj/skepparjacka i salt och pepparmönster, den var också jättesnygg och den fick han till reapris. Tur!
När vi åkte tillbaka till High Valley så stannade vi i Bandhagen på ett fik och köpte semlor med HEMGJORD mandelmassa, helt underbara samt att vi köpte gott matbröd. Dit ska vi åka igen ....
Hemfärden gick jättebra, vi handlade i Nyköping på Citygross för det gapade tomt i våra kylskåp. I kväll har jag lagat laxgryta och kokt potatis, det var riktigt gott. Men nu ska jag lägga mig och sova, mannen ska jobba natt...usch det är tråkigt, nu när det blåser och smäller i taket så blir jag nästan lite mörkrädd....
Ha det så bra om du läser det här och var rädd om dig ute i världen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar