söndag 13 mars 2011

Festligheterna avlöser varandra



uppäten efterrätt....men inte den jag lagat utan en på Jensens Böfhus...



här. Igår kväll hade vi ju familjen Pettersson och Ekstam här hos oss. Vi åt god mat och såg på melodifestivalen och spelade spel.
Jag försökte att duka lite fint, hade en ny duk som jag köpt på Hemtex som jag lade på och servetter som matchade och fick användning för mina fyndade glas.
Jag lagade fläskfilé efter ett recept som jag hittade på ICA, med mandariner och banan och lite mer, ris och till efterrätt gjorde jag citronpannacotta med saltlakrits och hallon.
Sen såg vi på melodifestivalen, det var svårt att veta vilken låt som man skulle rösta på, men jag röstade på Leaving home, med Nicke Borg. Men det var flera låtar som vi gillade, Swingfly, The Moniker m.fl. Efter det så spelade vi spelet som jag hade köpt på Ikanohuset. Det var roligt, lite svårt men vi tycker om frågespel allihop så det var kul. Jag vann!! När man spelar så kan man flytta tillbaka den som leder när man får poäng själv så det gjorde vi när någon var långt fram.....
Vi skrattade och hade det jättetrevligt, en guldkväll.
Idag har vi kalasat hos Snickar´n och brorsdottern, hon hade lagat köttfärspaj och sallad. Till kaffet fick vi en underbar hallonchokladtårta, den var såååå god, men mäktig, jag är mätt än, Jag kommer inte att kunna äta något förrän i morgon igen. Jag har faktiskt sovit en halvtimme i eftermiddag, det var skönt. Mannen är så förkyld, hoppas att han kryar på sig till vi ska fara till sonen och sonhustrun. Sonhustrun hade fått magsjukan igår, men hon var bättre idag sa sonen, men då hade sonen fått feber och låg däckad, nu får det vara nog, nu får de bli krya barnen!!
Om en stund börjar solsidan, det ska jag se....i morgon stundar det en lång arbetsdag samt att det är årsmöte i arbetarekommunen. Så när jag kommer hem i morgon kväll vill jag låta vara osagt......
God afton där ute och ha det så bra......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar