söndag 20 mars 2011

En solig söndag ....

Så här mycket onödig snö kom det i fredags...


och vi har gått tipspromenaden idag, tillsammans med vårt lilla gudbarn Maja. Hon cyklade runt, det gick som bara den, men mot slutet tog det emot lite, då ville hon inte längre.Flera gånger så tippade hon med cykeln men inte ett pip, bara upp igen och upp på sadeln och iväg igen med de små korta benen trampandes som bara den. Ungar är ju för härliga!
Nu när vi har kommit hem så har jag slängt i lite tvätt i maskinen, jag kan inte begripa var all tvätt kommer ifrån...vi är ju bara två personer men har tvätt för 42 tror jag.
Jag undrar om vi inte ska ta och fara iväg och fika nå´nstans idag i det vackra vädret...förut blev jag sugen på att baka lite, men då hade jag ingen vanlig jäst hemma och det har väl aldrig hänt förut, annars brukar det finnas hur mycket jäst som helst hemma bara utifall att...lusten skulle komma.
Igår var vi hos svärmor på kalas, så då försvann den eftermiddagen i ett nafs.Jag gjorde ett litet grattiskort på förmiddagen som faktiskt uppskattades, det var ju kul.
På kvällen gjorde vi en kassler och broccoligratäng och smaskade på, det var riktigt gott, sedan såg vi på körslaget, det var så mycket vi orkade med.
Den här veckan arbetar mannen eftermiddagarna och jag har lite kvällsmöten samt att jag ska på tupperwareparty hos Anki den 24 på kvällen. Det var hur länge sedan som helst som jag var på ett sådant party.På onsdag ska jag gå och frisera mig och färga håret lite och fixa till mig så jag är snygger när vi hälsar på sonen och sonhustrun, så de slipper attt skämmas för en........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar