lördag 12 mars 2011

Det blev IKEA och Ikanohuset


Kanske det blir en sån här drink i afton....


idag istället för Ullared. Jag stannade hemma, vi blev många ändå i bilen . Så brorsdottern och jag åker en annan dag istället så vi kan lasta bilen full vi...
Mannen och jag har varit på Ikea idag och tittat på garderobsinredningar. Samt att vi har handlat lite annat absolut nödvändigt för överlevnaden. När vi kom där i godan ro på Ikano-huset så hörde jag att det var någon som ropade, då var det vår gode vän Henry som satt och mumsade på lite mat. Frugan hans hade gått iväg till lite damaffärer. Så Mannen stannade hos honom och jag gick och handlade lite presenter och ett nytt spel. Vi ska träffas ikväll, Ekstams och Petterssons och vi för att se på melodifestivalen, men först ska vi äta lite gött. Sen ska vi prova det nya spelet, det heter"-Vem svarar först"- det var en frågesport med några klockor som man ska slå på när man vet svaret. DET ser jag fram emot...hahaha...det kommer att bli roligt. Undrar om klockorna håller???
I morgon ska vi till systerdottern och fira hennes sambo snickaren. Han fyller 26 år på tisdag, men kalaset ska gå av stapeln i morgon.
Jag ahr fått lust att renovera eller göra något i sovrummet så det blir lite mera beboeligt där, men jag hatar att renovera alldeles för mycket. Så vi får se hur det blir.
Jag har beställt lite nya stämplar som jag väntar på så jag kan scrappa loss lite till påsk...det är ju sååå roligt. Nu har jag gjort lite påsar som Therese prickiformar har lärt ut. Hon är duktig hon, jag läser hennes blogg varenda dag och härmar så mycket jag kan.
Nu ska ajg göra salladen så den blir klar till kvällen, fläskfilén ska in i ugnen så det blir ju lätt...lite ris till det och citronpannacotta med lakrits på till efterrätt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar