tisdag 15 mars 2011

Läste något riktigt fint...


i morse och blev alldeles varm i hjärtat.
-" Nu har vår kärlek mognat så pass att vi inte behöver några yviga gester. Du ler när du går förbi mig och rör vid min axel.Jag promenerar genom trädgården med dig och tittar på solnedgången och luktar på rosorna. Vi är hemma i tystnaden. Passion och vardagsliv går hand i hand när det gäller vår kärlek."-

Underbart tycker jag.
Nu ska jag snart iväg på kommunstyrelsemöte, det ska bli intressant. Det blir säkert diskussioner, vilket är bra. Så man kan lära sig att se saker från flera håll. I eftermiddag ska jag besöka min gamla arbetsplats och vara med på deras p-möte. Det är också roligt, känns som om jag var där igår, fast det är 12 år sedan i april som jag slutade. Jösses.....
Igår kväll hade vi arbetarekommunmöte, då var Louise Malmström hos oss och pratade, en mycket klok och trevlig kvinna. Det var vanliga årsmöteshandlingar, val osv som avhandlades, sedan fick vi jättefint och gott fika. Så det blev som jag anade en lååång dag....15 timmar, mannen blev riktigt glad när jag kom hem...-"Det har varit så tyst"- sa han när jag kom...Vad han nu menade med det...tjåkar jag så dant???

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blev när jag läste din kommentar hos mig. Uppskattar verkligen att du gillar att följa det jag gör. Lilla jag...!!
    Kram Tesa

    SvaraRadera