torsdag 30 december 2010

Slit och Släp


Har det varit den här veckan. Vi håller på att flytta vårt kontor från Linköping till Norrköping och käre min tid vad mycket bröte det är som ska med. Min jobbarkompis och jag har slitit som bävrar den här veckan. Men killarna har varit jättebra och varit med och lyft och trälat. Jag har varit trött som bara den på kvällarna och somnat som en klubbad oxe.
Häromkvällen sa mannen:-"Vad är det för märken du har på magen?"- När jag tittade efter så hade jag blåmärken på magen och på låren och lite på bröstet, där vi har knökat och bökat när vi kånkat på lådorna. Men på måndag går flyttlasset, så då är det bara att vänta och se hur det blir på det nya kontoret...Det ska bli spännande med nya kamrater och nya lokaler.
I morgon är det Nyårsafton och vi ska ha våra vänner från Strålsnäs här. Vi brukar turas om, det blir var 4:e år som vi är här. Så i morgon står det på menyn: Kräftpaj till förrätt, Baconlindad oxfilé, smördegsinbakad potatis,vaniljmorotspuré, körsbärssås till varmrätt och päron med mandeltäcke och sabayonne till efterrätt.
Lite champagne och vin till det...så hoppas jag att de blir nöjda. Vi ska spela paketracet också, det brukar vara roligt.
Jag har köpt svarta dukar och massor med silver att lägga på bordet som dukning, hoppas att det blir fint.
För en liten stund sedan så la vi upp ett FB konto tillmannen så nu är han fullt upptagen med att leka med det....(hmmmm....ska jag bli svartsjuk eller....)
Nu ska jag ta och ta på mig mina mysbyxor och gå upp och scrappa lite på kammaren tror jag...Gott Nytt År när ni läser detta. Lämna gärna ett litet tassavtryck om du hälsar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar