söndag 5 december 2010

Andra Advent...


Vad tiden går, idag är det andra Advent och tiden bara springer iväg. Idag har jag inte varit så himla redig utan jag har tagit det lite lugnt i alla fall på förmiddagen. Chrille ställde sig och strök lite på förmiddagen och jag läste ut min bok, "Alfahannen" av Katarina Wennstam, den var riktigt bra. Sedan så åkte vi ner till Gun och Tony och fikade. Johanna var hemma och de bakade så gott bröd och vi fick smaka på så goda fina italienska skorpor, så då skrev jag av receptet och nu har jag bakat dem när vi kom hem. Pepparkakssmak och saffranssmak var det. Jag gjorde även Dajm , men när jag skar dem i bitar så ramlade nästan chokladen av, men oj vad de blev goda.Jag hade beställt en hel del hygienartiklar genom Gun och dem hämtade vi idag. Jag köpte ett serum till trynet så nu ska jag nog bli rynkfri till jul...annars får jag väl stoppa ett äpple i munnen, det blåser ju upp kinderna lite det också.
Jag ska till Karin i morgon på ljusparty, det ska bli kul, det har jag aldrig varit på förut. Egentligen är det medlemsmöte i morgon, men jag har meddelat att jag inte kommer på det.
Nu måste jag ta och laga lite mat, vi har inte ätit någon middag idag, det får bli mos och ugnstekt korv....duger väl det också. Chrille är säkert görhungrig när han kommer hem, han är på spinning den lille raringen. Javisstja, jag har ju klippt och friserat min lille gubbe idag också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar