lördag 18 december 2010

Back in buisness....


Åter hemma igen i den gamla goa staden. Men, åh vad det var fint i Norrköping. Vi hade det jättebra, trevliga människor som vi kommer att jobba ihop med, det känner jag i hjärtat direkt. Men vi bodde på ett hotell som gjorde att jag ingen röst hade på fredagsmorgonen, precis igensatt i bröstet så jag fick spraya nässpray direkt i halsen, hade ju ingen bricanyl med mig. Men det har gått över igen, vi var ju i andra lokaler under dagen så igår kväll var jag nästan bra igen. Det måste ha varit en massa mögel där, det var fler än jag som gick och kände sig konstiga. Men på kvällen var vi på en restaurang och åt god mat. Det var Fisk-magsinet , eller nå´t liknande, det hette. Maten var görgo, de hade missat förrätten men den får vi kompensation för, Men varmrätten var halstrad röding på en sååå himla god risotto. Efterrätt blev tre olika sorters choklad, varm, glass och en kladdkaka...riktigt gott. Nu är ju choklad inte min favorit precis men den vita chokladglassen var god, resten åt en av mina arbetskamrater upp, han älskar sötsaker.
När vi lunchade på torsdagen så träffade jag en "gammal" jobbarkompis som bor i Norrköping. Kul, så vi bestämde att vi skulle shoppa loss en dag se´n när vi kommit i ordning på kontoret.
Chrille min darling, sover än , han är dödstrött. Han fick gå hem från jobbet på natten till fredagen, då hade han inte fått sova på hela veckan ordentligt. På tisdagen fick han följa med brodern på rehab, på onsdagen blev han väckt för en akuttid på röntgen för brodern och på torsdagen blev han väckt för att det blev akutoperation igen...och igår fick han hämta hem honom igen, så han är precis slut. Jag ska vara snäll mot honom i helgen , jag lovar....Ja, jösses, så det kan ställa till sig!
Men nu måste jag jula till det lite mera ....några tomtestackare ska jag väl ställa fram så att han kommer med paketen. Anki skulle klä sin gran idag sa hon. Hon brukar ha en så fin gran, jag minns när de hade katt ett tag innan barnen blev allergiska, så höll "kattfasingen"på att riva ner granen för dem flera gånger, kulorna låg överallt. Katten var så himla gullig. Våra katter, Sigrid och Truls, de brydde sig inte så mycket om granen, nu är de ju kvar på sitt kollo i Sjökulla, vi lämnade dem där när vi åkte till Thailand första gången och sedan blev de kvar där. De har det så bra, eget hus och adventsstake i fönstret, julmusik osv...min lillebror han kan han....
Idag fyller Susanna år, hela 22 år, så idag blir det kalas hos "HemmapåMartinvägen". Det ska bli trevligt att träffas en stund.
Jag måste köpa lite mer julklappar känner jag, det blir inte så mycket, men jag vill ha PAKET under granen....Båst å sätta fart....melodikrysset är ju idag, så då vill jag vara klar med allt. Å jag får inte glömma att posta julkorten heller...

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för födelsedagpresenterna! Tyvärr har jag inte hunnit inviga dem än.. Men det kommer och då lovar jag att bjuda er på något rikigt gott! =)

    SvaraRadera
  2. Det ser vi fram emot!!

    SvaraRadera