måndag 13 december 2010

Så var det med det...



Stökigt men trivsamt i köket undet stöket.....


...nu var den underbara , ljuvliga lilla ledigheten över.I morgon börjar livet igen. Det har varit skönt att vara ledig i några dagar.Fyra hela dagar, fast med späckat program ändå....Heldag i Ullared i fredags,julhandel i lördags samt korttillverkning och julpyssel på kvällen med våra goa vänner. Fast på söndagen så gjorde jag inte många knop måste jag erkänna. Soffan, fika, lite mera soffa och lite plock och grejer. Idag har jag städat lite efter att jag sett på Lucia i morse. När mannen vaknade så åkte vi till Tranås för lite mera julklappsinköp. Jag hittade en hel del riktigt bra saker till mannen och till brodern samt till Snickar´n.
Idag fyller min yngsta systers dotter 3 år, Tuva, jag ringde och grattade henne, men hon ville inte prata med sin moster. Men hon känner ju knappt igen mig så det är ju inte så lustigt. I alla fall så köpte mannen och jag en rosa jacka till henne och randiga tajts till. Jackan var en så´n som jag kallar för träningsoverallsjacka, men jag vet att de heter nå´t annat nu för tiden, men det kommer jag inte på.
Ikväll har sonen ringt, han sitter och letar resor till julledigheten,men det är dyrt att boka i den här tiden.....Hoppas de hittar något som passar dem. (jag blir galen, jag får på capslock hela tiden...
Nu ska jag se på Grotesco.....Go Natten ...alla ute i cybern...om det nu är nå´n som mot förmodan råkar läsa detta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar