måndag 27 september 2010

Jösses vad segt


det var på nätet idag. Kom knappt in på min sida, men nu är jag ju här i alla fall.
Jag har varit på möte hela dagen idag, först var det budgetkonferens på Folkets Hus på förmiddagen, på eftermiddagen var det föreläsning angående demens och bemötandefrågor vid demens. Det var en mycket underhållande föreläsare, Ola Polme, hette han. Han hade ju så många olika exempel och mycket kan man ju känna igen sig i.Jag har alltid tyckt att det varit roligt, stimulerande och intressant ett jobba med dementa. Nu är det visserligen 10 år sedan jag jobbade just i den verksamheten, men så fort jag kommer dit och hälsar på så känns det på något vis som att komma hem. Det arbete som jag har nu är också väldigt stimulerande och roligt, jag tycker att det är kul att gå till jobbet varenda dag, vilken himla tur jag har. Jag bara älskar när jag får styra och ställa...
I helgen har jag/vi inte gjort så mycket. Vi var i Linköping på massage både mannen och jag. Jag behövde en genomkörare nu när jag ska börja jobba. Jag är lite stel i skankera än men det är faktiskt redan lite bättre efter massagen. Vi passade på att handla lite på Rusta när vi åkte hem, jag köpte en liten tavelhylla att sätta upp i hallen och en ny dörrmatta, den vi hade blåste bort när det blåste en dag. När vi kom nere på Storgatan såg jag hur den kom virvlandes där i blåsten, men den försvann. Den här är lite tyngre och större.
Mannen fick sätta upp hyllan när vi kom hem, sedan bytte vi gardiner i hela nervåningen. Så nu är det höstbonat i huset. Javisstja, vi köpte en ny lampskärm också med små rosor på. Det var lite kul för idag när Susanna var här så sa hon att hon köpt en likadan men hennes var rosa.
I söndags var mannen ute och plockadae svamp igen och kom hem med en hel kasse plus att han plockat i sin jacka. Inte nog med det han hade gått vilse också......Jag tyckte att han hade varit borta lite länge så jag ringde efter honom och undrade om han inte skulle komma hem och äta snart. Då sa han att han var på väg, men han hade fått ringa till en kompis som kom och hämtade honom i skogen så han kunde hämta bilen som stod 7 km därifrån....
Nu så får det vara nog med svampplockning i år i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar