onsdag 15 september 2010

Onsdag, lill-lördag, pig-lördag..


Eller vad man nu vill kalla den dagen mitt i veckan. Det är det idag i alla fall och jag har varit hos läkaren med mitt knä igen. Det är mycket, mycket bättre nu och det känns skönt. Jag läste min kära brorsdotters blogg för en stund sedan och blev så sugen på att fixa till det lite på trappan, jag får väl fjäska lite för den rara mannen så han hjälper mig med det. På tal om den lille raringen så har han varit ute i skogen på förmiddagen och plockat kantareller, stora, gula och fina. 10 liter hjälptes vi åt med att rensa. Men herre min gud, vad de sjönk ihop i förvällningen. Nu är jag inte så bra på det här med svamp, men jag kom på att min kära moder sa en gång att man skulle skölja svampen i vatten med lite vetemjöl i innan man förvällde. Så det gjorde jag. Varför man skulle det, det vet jag inte.Men jag tror att det gjorde så att det sista skräpet drogs ur svampen, åtminstone såg det så ut.
I morgon torsdag är det meningen att sonen ska komma ner och sova över hos oss. Han ska fira sin far som fyller år i helgen.
På tal om att fylla år, så fyllde en liten kille som jag såg efter när jag var ung 40 ÅR igår. Jösses, vad tiden går. Jag minns när han matvägrade och jag gav honom varannan sked med potatis o kött och varannan med glass. Åt gjorde han då i alla fall. På den tiden önskade han sig en bil och en "Pisse Mugg" (Musse Pigg), undrar vad han önskar sig idag??
Jag har vunnit lite på Tradera till min scrapbooking, men jag håller med brorsdottern, det är retligt när det snos mitt framför näsan på en....

1 kommentar:

  1. Hi hi "Pisse Mugg". Tack snälla du för att du tog dig tid att lämna några rara ord på Tesaprickiformar:) Mycket uppskattat!
    Ha en riktigt härlig helg.
    Kram Tesa

    SvaraRadera