lördag 11 september 2010

Lördag morgon..

Snart dags för melodikrysset. Efter en tuff dag igår så går jag nu på kryckor, cystan som fanns i knät brast igår morse när jag klev av tåget på väg till jobbet. Jag fick panik och fick hasa mig utefter väggarna så jag kunde ringa till jobbet och meddela dem. Veronica o Walle kom i bilen och hämtade mig för direktfärd till akuten. Jag kunde inte stödja på benet, endast om jag hade benet rätt ut, som han i Falwty Towers, när han härmar milisen. Men jag blev väl omhändertagen av både kamrater och sjukhus. Fortsätta med medicinering och vila var vad som gällde. Kan ju inte bli mycket annat eftersom jag inte kan gå. Måste kunna hitta på något att ha på mig så att jag kan bära med mig saker när jag rör mig. Jag vill inte slå rot i soffan, uschan! Kanske ett snickarbälte skulle vara bra. Det som grämer mig mest är att det inte blev någon husvagnsmässa i Jönköping för mig i år,den är idag. Det har jag sett fram emot i flera månader nu. Men nu är det som det är. Vännerna Karin och Henry skulle komma hit efter mässan och rapportera...
Mannen ska iväg och fika med sina kompisar nu på förmiddagen så han får lite roligt, kan ju inte vara så kul att sitta här med en tråkig fru som inget kan göra. Fast jag tycker nog att det är bättre idag än igår.
Nu är det snart krysset, bäst att hasa sig ut i köket o kaffekoppen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar