söndag 12 september 2010

Kan man vara annat än nöjd


med livet när det inte regnar och är 18 grader varmt ute den 12 september?? Det är ju alldeles underbart.
Igår kväll kom Karin och Henry till oss och vi åtlite grann och pratade och skrattade. Vi har alltid så trevligt tillsammans. Inga märkvärdigheter här inte, vi kan sitta vid ett bord och prata och skratta lika gärna som vi sjunger singstar en annan kväll. Underbart! Vi beställde biljetter till Magnus Ugglas Revy på China teatern i oktober. Det ska bli jättekul att se. Annica Andersson, Per Andersson och Sarah Dawn Finer är också med.
Vi bokade hotell också, så det blir en rolig utflykt.
Idag på förmiddagen har vi varit hos svärfar och druckit förmiddagskaffe. Chrille hade gått tipspromenaden på morgonen. Jag har inte gjort mycket mer än fikat idag.Å lite till ska det bli, vi är inviterade till Ekstams klockan 15,30 på fika.
Men först ska vi äta kålpudding och potatis och lingon till middag (lunch heter det ju , men här säger vi middag mitt på dagen, vilket jag tror beror på att när Brukets klocka tjöt klockan 12,00 förr i världen var man tvungen att som barn gå in och äta middag).
Igår eftermiddag kom min kära väninna Anki hit med en presentkasse till mig för att muntra upp mig. Den innhöll en god bok, ostbågar (jag älskar ostbågar) munkar cocacola . Bara myspys!! Så snällt av henne!
Nu ska Chrille skala potatis, han kom in nyss efter att ha målat ytterdörren. Han är duktig min man.
Just nu sitter jag och längtar lite efter min lillebror Börje, jag måste nog ta och hälsa på dem snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar